RSS: Публикации | Коментари | Email

Изчисляване на процента подкожни мазнини в домашни условия

171 коментарa

BFI

Изчисляването на процента подкожни мазнини е важно, както за пресмятането на базовия ви метаболизъм, така и за следене на резултатите от диетата и тренировката. Съществуват различни методи за определяне на мазнините в тялото ни, някои по-точни други не съвсем. Двата най-популярни метода са калиперметрията и електронното измерване.

При калиперметрията се измерват кожни гънки чрез специална щипка – калипер. Обикновено се взимат между 7 и 15 кожни гънки, някои обиколки, както височина и тегло. Данните се въвеждат в компютър, който по специална формула изчислява процента на подкожните ви мазнини. Недостатък е, че измерванията трябва да са точни до педантичност, което прави процедурата доста бавна, а и увеличава възможността за човешка грешка.

При електронното измерване се използват специални датчици, които ни пускат слаб ток. Тъй като различните тъкани в човешкото тяло оказват различно съпротивление на електрически импулси с определена честота, времето за което тези импулси преминават през тялото ни определя и процента на мазнините. Този метод е доста по-бърз в сравнение с калиперметрията, но не може да се твърди че е по-точен.Причина може да е променливата влажност на кожата, която нарушава електропроводимостта.

На подобен принцип работят и кантарите, които измерват мазнините. За точността им само ще спомена, че два дни преди републиканското първенство миналата година, такъв кантар ме изкара с 16% мазнини. А точно ден по-рано чрез калиперметрия – 5,2%!

Общ недостатък на изброените методи е, че трябва да посетите специализирани за това центрове, както и да заплатите определена сума за удоволствието, въпреки че не ви гарантират 100% достоверност.

В работата ми се налага да знам приблизителния процент подкожни мазнини на всеки клиент преди да му изготвя режим, тъй като това е важна стъпка при изчисляването на базовия метаболизъм. Обикновено мога да определя това само на пръв поглед, но често изпращам програми за други градове (дори държави), на хора които съм виждал само на снимка, а тя понякога подвежда (или не изпращат актуална). В такива случаи използвам изключително лесна и достатъчно точна формула, която сега ще споделя с вас.

Базира се на това, че основните мастни натрупвания се „лепят” основно на талията и ханша. Всичко, от което имате нужда е сантиметър, кантар и калкулатор. Единствения недостатък е, че не е приложима за професионални културисти, но за останалите 99% фитнес любители върши работа.

Ето и формулата:

МЪЖЕ

Мерки:

1. Височина в см ___

2. Ханш в см ___

3. Талия в см ___

4. Тегло в кг ___

Определяне на % подкожна мазнина

1. Умножете ханша (см) х 0.55 = ___ минус 2 = ___ (A)

2. Умножете талията (см) x 0.29 = ___ минус 4 = ___ (B)

3. Съберете A + B = ___ (C)

4. Умножете височината (см) x 0.24 = ___ (D)

5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = ___ % мазнина

ЖЕНИ:

Мерки:

1. Височина в см ___ BFI2

2. Ханш в см ___

3. Талия в см ___

4. Тегло в кг ___

Определяне на % подкожна мазнина

1. Умножете ханша (см) x 0.55 = ___ минус 1 = ___ (A)

2. Умножете талията (см) x 0.29 = ___ минус 2 = ___ (B)

3. Съберете A + B = ___ (C)

4. Умножете височината (см) x 0.24 = ___(D)

5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = ___ % мазнина

Сега ако желаете да разберете този процент на колко кг мазнини се равнява, умножете го по теглото си:      

%мазнини х тегло = общо кг мазнини.

 

Приятно мерене и…който желае нека сподели резултатите :) 

П.П. Взимат се стойностите в отпуснато състояние.

 

Етикети:,

rssХаресват ли ви статиите, които четете тук? Абонирайте се напълно безплатно с RSS или по e-mail, за да получавате най-новите публикации за фитнеса, храненето и здравословния начин на живот.

Оставете Вашия коментар (Моля, пишете на кирилица):

Ако желаете коментарът Ви да се асоциира с Ваша снимка, направе го от тук

  1. 1
    Коко написа:

    Мен 16% ма изкара да ама не е съобразена ширината на кокалите някои имат по широки други по тесни или не е проблем?

  2. За това си прав. Не съм казал, че метода е 100% точен (никой не е), още повече без специално оборудване, но ще ти даде приблизително достоверна информация ;)

  3. 3
    Yankova написа:

    Мерки:
    1. Височина в см – 173 см
    2. Ханш в см – 96 см
    3. Талия в см – 76 см
    4. Тегло в кг – 62,1 кг
    Определяне на % подкожна мазнина
    1. Умножете ханша (см) 96 x 0.55 = 52,8 минус 1 = 51,8 (A)
    2. Умножете талията (см) 76 x 0.28 = 21,28 минус 2 = 19,28 (B)
    3. Съберете A + B = 51,8 + 19,28 = 71,08 (C)
    4. Умножете височината (см) 173 x 0.24 = 41,52 (D)
    5. Извадете D от C = 41,52 – 71,08 = – 29,56 см, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = 10: (71,08 – 41,52) – 10 = – 9,66 % мазнина
    Тази 5 точка не ми стана много ясна и не мога да разбера какво трябва да се получи накрая като резултат.

    Може ли и да кажеш какъв трябва да е нормалният % подкожни мазнини при жените.
    Иначе статийката ми хареса много.

  4. Имаш лекинка грешка в изчисленията :) , процентът ти e 19,56. С процент около 8-9 са състезателките по бодифитнес.
    Иначе нормален процент е нещо много относително, колкото по-малко, толкова по-добре, без да се стига до крайности, разбира се. До 25% е нормално, но много повече ще се харесваш в диапазона 12-15. Специално при жените при подкожна мазнина под 7-8 % могат да настъпят здравословни проблеми.

  5. 5
    Yankova написа:

    Благодаря за помощта:), аз си знаех че съм объркала нещо. Чак сега се сетих къде ми е грешката. Май доста работа ме чака докато стигна тия 12-15 % ( 19,55 – 12) = 7,56% трябва да махна. Този процент за колко време в най-добрия вариант би могъл да се намали.

  6. Не обичам да давам срокове, но е реално за около 3 месеца да се постигне.

  7. 7
    Костадин Ячев написа:

    Ето при мене какво се получава,само незнам дали смятам правилно.Любо ако можеш метни един поглед да видиш дали бъркам

    Мерки:

    1. Височина в см-180 см
    2. Ханш в см-97 см
    3. Талия в см-90 см
    4. Тегло в кг-77 кг

    Определяне на % подкожна мазнина

    1. Умножете ханша (см) х 0.55 = ___ минус 2 = ___ (A) ;97 х 0.55=53.35-2=51.35(А)
    2. Умножете талията (см) x 0.28 = ___ минус 4 = ___ (B) ;90 х 0.28=25.2-4=21.2(B)
    3. Съберете A + B = ___ (C) ;51.35+21.2=72.55(C)
    4. Умножете височината (см) x 0.24 = ___ (D) ;180 х 0.24=43.2 (D)

    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = ___ % мазнина

    5 точка;D-C=-29.35,тогава вадя 10:(29.35)-10=29.35-0.34-10=19 % МАЗНИНА

    Мисля,че нещо бъркам обаче такова чувство имам. 19 % КРАЕН според мене…

  8. 8
    Vessi написа:

    При мен се получи 40%.Мисля че числото е твърде голямо! От началото на месеца ходя на фитнес 2-3 пъти на седмица,и да видим дали ще получа резултата който искам….

  9. Костадин, 19% не е краен процент, а и статистическата грешка е +- 2%. Не знам как изглеждаш, но само ще спомена, че при 12-13% трябва да виждаш коремните мускули, ако ги има де ;)
    Vessi, сподели как получи този резултат?

  10. 10
    Костадин Ячев написа:

    Любо еми аз така го сметнах.Имам предвид това ми се получи,че съм към 20 % по тази схема…Иначе така ли се получава,защото мислех,че бъркам.С математиката съм зле…

  11. Правилно си сметнал

  12. 12
    Hr.Petrova написа:

    Здравейте! :)
    Смятането – лесно, но тълкуването на резултатите…

    ЖЕНИ:
    Мерки:

    1. Височина в см = 171 см.
    2. Ханш в см = 106 см.
    3. Талия в см = 76 см.
    4. Тегло в кг = 66 кг.

    Определяне на % подкожна мазнина

    1. Умножете ханша (см) x 0.55 = 58.3 минус 1 = 57.3 (A)

    2. Умножете талията (см) x 0.28 = 21.28 минус 2 = 19.28 (B)

    3. Съберете A + B = 76.58 (C)

    4. Умножете височината (см) x 0.24 = 41.04(D)

    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = 25.54 % мазнина

    Това е процент от общото тегло ли? Значи ли, че нося постоянно 16, 86 кг излишна тежест?
    И, ако ги стопя (А трябва ли? И изцяло ли?), няма ли да се получи неприятна диспропорция – 171 см височина и 49,14 кг общо тегло? Няма ли да клоня към зловещо отслабване?
    Благодаря!

  13. Здравейте, никой не е казал, че трябва да ги стопите всичките и да останете без никакви мазнини. Първо е невъзможно, второ – несъвместимо с живота. Както съм написал в коментар по-горе, фитнес състезателките са с около 8-9%. Това се постига с добра генетика, много труд и хранителен режим. Не е необходимо да стигате даже дотам. Достатъчно е да намалите мазнините с около 10% и да изхвърлите едни 6 кг излишна тежест. При правилен режим ще загубите и 1-2 кг мускулна маса и около 2-3 литра вода, която съпътства излишните килограми. Това означава да доведете теглото си до 55-57 кг, далеч от зловещите 49 кг :)

  14. 14
    иван написа:

    Любомире (позволявам си да ти говоря на ти), какво мислиш за едновременното качване на маса и сваляне на тегло. Много хора казват, че е възможно някои дори са го доказвали с калипер, но някак си не се връзва с физичните закони. Тялото или е в калориен дефицит и сваля или е калориен приход и качва. Би било интересно (предполагам не само на мен) какво е мнението ти по въпроса.

  15. Иване, може и Любо, Любомире е някак си… дълго :) Както знаеш, за да качваш мускулна маса трябва да си на положителен калориен баланс, а за да редуцираш мазнини – на отрицателен. Има обаче няколко изключения:
    1. При употреба на анаболни стероиди
    2. При абсолютно начинаещи, които не са свикнали на стреса от тренировката. Те обаче не знаят какво да правят, за да се възползват и този момент бързо отминава.
    3. Бивши спортисти, които вече са имали тази маса т.е. те не качват нови мускули, а връщат изгубените – мускулна памет, аз съм го доказвал със себе си.
    4. Т. наречените genetic freaks – както искаш си го превеждай, но те са много малък процент от населението.
    За всички останали важат физиологичните закони и ако се опитват да качват едновременно мускули и да качват мазнини (а те са доста) няма да направят нито едно от двете.

  16. 16
    иван написа:

    Досега следях блога на един твой колега (фитнес инструктор) от Варна. Искам да ти кажа, че блога ти е на светлинни години от неговия. Лошо е когато здравето на хората е комерсиализирано до подобно ниво. Благодаря ти за всичко.

  17. Иване, не разбрах какво имаш предвид, но всичко е въпрос на личен избор – от това какво да четеш до това какво да правиш с тялото си.

  18. 18
    иван написа:

    Исках да кажа, че блога ти е много по добър от други подобни

  19. 19
    Кристиан написа:

    Здравей,Любо!Казвам се Кристиан (предпочитам Крис) на 14 години съм (октомври съм на 15 ^^ ) и днес беше 2-та ми тренировка във фитнеса.Преди всичко да отбележа,че когато бях на 12 ( скоро на 13) съм тренирал 7 месеца и бях направил много добро тяло,но за жалост спрях с 1 година почивка заради проблем с краката (мисля,че шилер се казваше не съм сигурен,но звучеше много зловещо 1-я път като ми го казаха : “ Сухожиелията на бедрата ти при по голямо натоварване се изпъват прекалено много и може да счупиш колянната капачка като нищо СПРИ ФИТНЕСА ! “ С времето уж се оправяло и за това след тая мъчителна година без фитнес (яко съм запален) пак с усмивка почнах (без упражнения за крака правя си краката от бягане и т.н).Та през онези 7 месеца бях надъхан начинаещ,но тогава трениора ми беше дал програма в която правя само мускулна маса и качвах много мазнини(явно после е щял да ми даде програма за чистене,но не достигнах до нея….. ;( ) таа искам да те помоля да ми направиш 1 диета понеже си професионалист (предполагам щом раздаваш мъдрости :D )

    Впрочем в четвъртък от седмицата която идва новия ми трениор ще ми прави диета и искам да ги сравня и да си направя 1 преценка в ръцете на какъв човек се оставям ! Мерси предварително :)

  20. 20
    Любомир Иванов написа:

    Иване, искрено ти благодаря, радвам се че съм на прав път :)
    Крис, похвално е огромното ти желание да спортуваш. Свържи се с мен чрез формата за контакт ако желаеш да се възползваш от услугите ми.

  21. 21
    lilli написа:

    височина 160
    ханш 91
    талия 66
    тегло 50
    А = 49.05
    В = 16,48
    С = 65,53
    D = 38,4
    /C-D/-10 = 17,3

    17,3 x 50 =856,5 /какво означава този индекс/

    плувам през ден понякога и по рядко,друг път всеки ден ,не по – малко от 40 мин.
    ше се радвам да науча повече.
    благодаря предварително

  22. 22
    lilli написа:

    има ли значение кога е индивидуалния динамичен период. имам предвид,че активното ми време е след 12.00 ч. до 3.00 ч.

  23. lilli, получили сте 17,3% (което е нормален процент), като се умножи по килограмите се получава 8, 65 кг мазнини (а не 856,5).

  24. 24
    Vessi написа:

    и ето моите резултати:
    1. Височина в см 176

    2. Ханш в см 97

    3. Талия в см 83

    4. Тегло в кг 66

    Определяне на % подкожна мазнина

    1. Умножете ханша (см) x 0.55 =53,35 минус 1 =52,35(A)

    2. Умножете талията (см) x 0.28 =23,24 минус 2 = 21,24 (B)

    3. Съберете A + B =73,59 (C)

    4. Умножете височината (см) x 0.24 =42,24(D)

    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 =(73,59-42,24)-10=21,35 % мазнина

  25. 25

    Моят процент излезна 15,53 :)
    Като съм висока 1.69 и тежа 58 килограма с дрешки.
    Но днес бях на едно такова дето е подобно като кантар, но ти измерва и кръвно и мазнина и сичко.И то ми я измери 19, 3 %.На кое да вярвам??

  26. Тези кантари не мерят само подкожната, а мазнината общо в тялото, но въпреки че имам такъв кантар в кабинета не им вярвам много.

  27. 27
    Лазар Петров написа:

    Здравей Любо :)

    Днес не успях да мина, но затова – когато се видим.

    Ето какво получих аз:

    Височина – 185 см. –> 185 х 0.24 = 44.4oo = D
    Ханш – 98 см. –> ( 98.0 х 0.55 ) – 2 = 53.900 = А
    Талия – 83 см. –> (83 х 0.28 ) – 4 = 19.24o = В
    Тегло – 77 кг.

    A + B = 53.900 + 19.240 = 73.14 = С

    D – C – 10 / ( C – D) – 10 = 44.400 – 73.14 – 10 / (73.14 – 44.400) – 10 = -28.74 – 0.347 – 10 = – 39.087, т.е. 39.087% мазнини – ???????????
    39.087 х 77 = 30.09 кг. мазнини ….

    Любо, нещо не ми се връзва…. едва ли имам чак толкоз килограми мазнини…..

    Къде греша?

  28. Лазаре, не си чел внимателно, вади се D от С, демек С-D ;) Иначе процента ти е около 18%.

  29. 29
    Бианка написа:

    Хм, не съм добре със сметките и все някакви смотани числа ми се получават, така че ще понахалствам вие да ми сметнете колко процента са телесните ми мазнини. (blush)
    Ръст – 170.
    Килограми – 53.
    Талия – 67.
    Ханш – 93.
    Благодаря предварително. :)

  30. Бианка, процентът ви е 19.

  31. 31
    Бианка написа:

    Благодаря много, но…. наистина ли? :О Като ми го смятаха други хора, и то с талия 70, получаваха все 16,95. :OOOO

  32. 32
    Росина написа:

    Любо, в една твоя статия прочетох, че си свалил 9кг за 48 часа.Вода разбира се, но все пак не разбирам как е възможно това.И има ли видим ефект върху тялото това отслабване?

  33. Росина, това беше преди едно състезание, за да влезна в категория (от 88 до 79 кг). Възможно е, защото организма е 70% вода и ако знаеш как да я манипулираш не е трудно (не съм взимал диуретици). Подобна дехидратация обаче крайно нездравословна и не го препоръчвам на никой, но професионалния спорт изисква своите малки жертви. Ефекта се вижда на снимките от състезанието в галерията, но е временен – много бързо след това връщаш изгубената вода и „малко“ отгоре. Подобно нещо се практикува и от много фитнес модели преди фотосесии. Иначе вида им е малко „по-човешки“ :)

  34. 34
    Росина написа:

    ОК, мерси за отговора :)

  35. 35
    Теодора написа:

    Получава ми се отрицателно число…Ще може ли да ми го пресметнете,моля?
    1. Височина в см170

    2. Ханш в см 80

    3. Талия в см 60

    4. Тегло в кг 42

  36. 36
    Илонка написа:

    Привет и от мен :)една почти фитнес маниачка.Много готино сайтче и незнам как не съм попаднала по-рано на него :)поздравления Любо.Смятах досега % мазнини май ги изкарах 17,58%, а пък за килограмите мазнини май към 12кг. се оказаха.ама ще пусна данните и ако на Любо не му е писнало да пресметне, да видим дали правилно съмс метнала, то не че е кой знае колко сложно де :)
    Височина-161см.
    Ханш-101см
    Талия-81см
    Тегло-67кг.
    Мерките ги взех сега, като се има предвид че съм изпила 1,5л вода :) и съм пред цикъл надявам се да са по-малки след цикъла и предвид новата фитнес програмка, която правя от месец насам:)Иначе за себе си, да се представя накратко-на 24г. съм от Русе, спортувам активно във фитнес залата от 1г. и 2месеца, преди бях 85кг. сега съм 67кг., спазвам нисковъглехидратен режим.

  37. Теодора, не е отрицателно число, а е 7%, но това не бива да ви радва, защото при жени с процент под 8-9 започват хормонални проблеми. Още повече теглото ви (ако не е грешка, но и другите мерки му отговарят) спрямо ръста е изключително поднормено, което е сериозен проблем! Вземете се в ръце и потърсете консултация от специалист.
    Илонка, мерси за поздравленията. И аз те поздравявям за резултатите, които си постигнала, обаче лекинко ще те разочаровам – процентът ти е около 25-26, но имай предвид че според една общоприета норма при жените нормалния процент е 18-22%. Така че продължавай в същия дух, само истински мотивираните и отдадените на това, което правят постигат целите си!

  38. 38
    Илонка написа:

    Олеле, това направо ме уби :)нямам избор, естествено че ще продължавам, това сега ми е май основното нещо на което съм посветила свободното си време, и все пак цифрата е много голяма, чак ми приседна като я видях :)но няма значение, как съм смятала обаче, добре че все пак реших да споделя резултата и да разбера, че не е верен.А сега ако не е много нахално, да те питам според теб, тъй като при мен се видя че не ме бива никак със сметките, според теб колко ккал е нормално да приемам, аз уж смятаам смятам и пак до никъде не докарвам, мерси предварително :)за отделеното време

  39. 39
    Илонка написа:

    Цитат от статията за НВД:“Защото по мои наблюдения повечето „слепи” привърженици на НВД приемат прекалено малко калории. Това води до първоначално до рязко сваляне на килограми, но не бързайте да се радвате. По-голямата част от тях не са мазнини, а мускулна тъкан и вода. Вследствие се стига до забавяне на метаболизма, нарушаване на хормоналния баланс и срив в имунната система. Все неща несъвместими с постигането на привлекателна визия и добро здраве“.
    Мале, това важи за мен може ли да дадеш е-мейл на който да ти пиша и да споделя един проблем, който ме мъчи от много време насам?

  40. 40
    Илонка написа:

    оф, оф че съм стюпид, кой да види формата за контакти….

  41. 41
    бети написа:

    Здравейте, искам да ви благодаря за съветите. Резултата до който сигнах аз е 22.1 % .. мисля че не е правилно изчислен затова : Височина- 160 , Ханш – 98, Кг. – 57 , Талия – 70 . И може ли да ми дадете съвет, как да смъквам тези мазнини и най-вече на корема , защото преди време направих грешката да го тренирам преди да сваля кг и сега си седи почти на едно ниво , независимо дали съм свалила кг катоп цяло. Благодаря предварително :)

  42. Бети, това че сте тренирали корема преди да свалите килограми не е грешка, незнам кой ви го е казал. Друг е въпросът че повечето го тренират повече от необходимото и то без да спазват хранителен режим.
    Съвети давам постоянно чрез статиите, които публикувам, иначе конкретни насоки мога да ви дам ако ви изготвя индивидуална програма: http://lubomirivanov.com/services

  43. 43
    Мария Спасова написа:

    Мерки:

    1. Височина в см 174

    2. Ханш в см 97

    3. Талия в см 67

    4. Тегло в кг 59.5

    Получих резултат – 19.35. Какъв е вашият коментар? :)

  44. 44
    Димитър написа:

    Ами… Мария – данните ти са като моите с изключение на тва че талията ми е с 15 -16 см повече и килата ми са 24 отгоре :) Въпреки тва си виждам коремните мускули,което не знам дали е нормално при тоя процент мазнина…

  45. 45
    Биляна Тодорова написа:

    На мен ми се получи 12,1о % мазнини, мисля че това е нереално, ханша ми е 90, талията 62, височина 174см, а съм 53кг. Бях чела някъде, че за жените е нормално от 19%- 25% мазнини, а за мъжете от 8%- 15%, културистите мъже са под5%, а жените са около 8-9%, моите 12,10 просто са много малко, мерих се на един кантар с много показатели и се хващаш с дланите за него, въвеждаш и години и ръст и др показатели, там съм 18,2

  46. Биляна, 12% не е нереално, още повече като гледам данните ви. Все пак написал съм, че метода не е напълно точен и е възможно процента да е малко повече. Подобни кантари не мерят само подккожната, а общо мазнините в тялото.

  47. 47
    Биляна Тодорова написа:

    Благодаря за отговора, знам че не може да се разчита на тези кантари, но тъй като не разполагам с калипер, да измеря точно по метода на кожните гънки показателите, ми беше интересно вашата формула какво ще покаже. По принцип, като физика имам добър релеф, имам добре очертана коремна мускулатура, и като цяло горна част, краката не са никак зле, но и при мен, както при повечето жени са по- проблемни за изчистване, затова са и добре тормозени от мен, но чак пък 12%… :))) е иначе съм си мезоморф като генотип, и забелязала съм че като намаля движението по- лесно омазнявам, а не толкова от много ядене… иначе поздравления за чудесния сайт, имате целия ми респект към вашата личност и капацитет от знания!

  48. Биляна, само ще допълня, че при подкожни мазнини 12% и надолу се виждат добре очератни коремни мускули…и благодаря за оценката ви :)

  49. 49
    антоанета написа:

    Здрасти , получих число 15.04% , нормално ли е при следните мерки – ханш – 88, талия -68, ръст 164, тегло – 50кг.
    Ходя на фитнес 4-5 пъти седмично. Тренирам на мускулни групи. Мускулите вече ми се очертават, особено на корема, но от двете раждания имам чувството, че кожата там е все още леко отпусната. Какво да правя с нея?

  50. Антоанета, при тези данни, а и предвид че имате очертана мускулатура, този процент е напълно реален, поздравления за което. А за отпуснатата кожа трябва време.

  51. 51
    Танчето написа:

    Според тази формула – 31% мазини съм си отгледала, е…….малко се поуспокоих, защото преди време гледах някаква таблица и пак с данните и…..излезе към 36%
    172 см, 111 ханш , 84 талия, 80 килограма. Аз си спортувам редовно, но явно съм тежка…….и затова гледам да не се тегля много:)))))Май май ще трябва и диети;) но нещо не ги долюбвам:))))))
    Иначе сайта е супер – поздравления:)

  52. 52
    Виолета Димитрова написа:

    Този метод нали няма ли нещо общо с метода на д-р Бари Сиърс, автор на Зоната?

    В сайта на д-р Сиърс има електронен калкулатор за процент телесни мазнини, ето линк http://www.drsears.com/ZoneResources/BodyFatCalculator/tabid/414/Default.aspx
    Има опционално избиране за мъже и жени, но мерките в сантиметри и килограми трябва първо да се преведат към инчове и паунди (в Google пиша 172 cm to inches или хх kg to pounds) Имаше и формула в книгата, ама дълго е и неудобно.
    За мъже влизат ръст, кг, обиколки на китката и корема през пъпа (по-ниско е от обиколка на талията); при жени – ръст, кг, обиколка на корема през пъпа, ханш

    Още не съм сравнила двата резултата – горния и зоновия, някой ако иска, може да сподели

    Каква грешка може да дойде при смятане на % ТМ от разликата в типа телосложение? Драстична?

  53. Повечето подобни методи имат общи неща (то няма как иначе), но конкретно този не е от Зоната.
    Чак драстична грешка не вярвам да може да се получи, а и това да знем процента мазнини е само ориентировъчно, по-важно е как изглежда и как се чувства човек.

  54. 54
    Виолета Димитрова написа:

    Е, да, ако аз съм с 33% ТМ ще ми е слаба утеха, че те може да са 30, нито ще се разстроя много повече, ако са 35
    Ако изглеждам и се чувствам добре и привлекателно, няма да ме интересува така живо % ТМ
    Все пак, интересно ми е дали има сериозна разлика в процентите по горната формула и по Зоната, защото калкулатора от сайта ми изплюва резултат всичко до минута с преминаването от инчове и паунди
    Подканвам останалите участници в дискусията да изпробват калкулатора, защото след 12 дни на почивка „на корем“ и без никакви физически натоварвания, още не ми стиска да опъна шивашкия метър :)))

  55. Да, ще бъде интересно сравнението :)

  56. 56
    Perdemon написа:

    Нещо ме мога да ги изчисля… Ето ми мерките ако някой може:
    талия 81
    ханш. 88
    ръст 186см
    кг 72

  57. 57
    Dani написа:

    13,4 % maznini vi se poluchava , Perdemon :) Koeto pravi 9,64 kg maznini :)

  58. 58
    dsw написа:

    Здравейте! Получих:
    1. Височина в см 164
    2. Ханш в см 85
    3. Талия в см 74,5
    4. Тегло в кг 66
    Определяне на % подкожна мазнина
    1. Умножете ханша (85 см) х 0.55 = 46,75 минус 2 = 44,75 (A)
    2. Умножете талията (74,5 см) x 0.28 = 20.86 минус 4 = 16.86 (B)
    3. Съберете A + B = 61,61 (C)
    4. Умножете височината (164 см) x 0.24 = 39,36 (D)
    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 =(61,61-39,36)-10=22,25-10=12,15 % мазнина
    Може ли някой да ми каже дали не съм объркал някъде, че нещо не ми се вярва…

  59. Здравейте отново,

    днес се престраших и си сметнах и аз по формулата,…

    Височина 178см.
    Тегло 78кг.
    Ханш 96см.
    Талия 86см.

    Докарвам го на 37 – 38%, което ми се струва множко, въпреки че играя волейбол и други спортове поне два пъти седмично.
    Реалистично ли е да смятам, че с подходящ хранителен режим, спортен такъв и подходящи добавки мога за около 3 – 4 месеца да намаля процента мазнини на примерно 20% ?

  60. dsw, подобен процент не невъзможен, но имай предвид и възможното отклонение от +- 2%.
    Здравко, не съм ти смятал процента, но само от пръв поглед не е възможно да е толкова при тези данни. Опитай пак, някъде си сбъркал в изчисленията.

  61. Здрасти пак,
    всъщност обърках се на последният ред в сметките, защото не е зададен математически ясно, цитирам:
    „Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = ___ % мазнина“, което изразено с уравнение може да се разглежда по два начина:
    1. (C-D) – (10/(C-D) – 10) = … C-D – 10/(C-D) + 10 = ….% което и варианта, които предположих аз и,
    2. C-D – 10/(C-D) – 10 = ….%, което вероятно е правилното уравнение :)
    По втора точка излиза, че съм приблизително 18%.
    В този случай целта става по-лесно постижима, а именно 12 – 14% с хранителен и тренировъчен режим от Вас + добавки.

    Възможно и реално ли е да речем за 2 месеца качване на мускулна маса + 4 месеца чистене или както се нарича да си създам примерен режим на годишна база за изграждане и поддържане на прилична фигура?

    И ако позволите едно предизвикателство, не обичам фитнес зали, а тренирам до момента в къщи или в парк, като ползвам 2х10 кг. гири, спортна топка(тази голямата, не знам как се казва), въже за скачане и мебелите и вратите в къщи за коремни упражнения, та идеята е да адаптирам максимално упражненията към домашна или офис обстановка.
    Лошото е, че бюджета за целта ще е около 350 лева на месец за хранене и добавки…

  62. 62
    dsw написа:

    Дори да е с 2% повече(14%) пак ми се вижда малко,защото имам коремче което съм се захванал да свалям.:)

  63. Здравко, предизвикателството няма да е смъкването на 4-6% подкожна мазнина или бюджета, а натрупването на мускулна маса с подобно оборудване. Но аз обичам предизвикателствата, затова ако решите да ми се доверите – пишете чрез формата за контакт. Ще обсъдим он-лайн възможностите.

    dsw, метода ползвам от години и винаги е бил приблизително точен. Процента показва общото количество на подкожна мазнина, а не как тя е разпределена по тялото. Мастните натрупвания може да са предимно в коремната област. Ако изпратите снимки мога да кажа чрез метода „на око“ дали резултатът е верен :) (пишете първо през формата за контакт)

  64. 64
    Виолета Димитрова написа:

    Този калкулатор дава по-приемлив резултат от този от сайта на д-р Сиърс. Съшевременно този резултат е по-близък и до показанието на електронен кантар, който дава показание и за процента телесни мазнини.

  65. 65
    Denis написа:

    Здрасти на всички :) Аз съм на 15 години
    висок съм 170 см
    52 Кг.
    ханш – 85 см.
    тали – 74
    и получих 9.486 % ?!? това възможно ли е ?

  66. 66
    Лилия Димитрова написа:

    Получих 24.12 което нищо не ми говори:)),като погледнах от другите коментари,май не съм толкова затлъстяла?,,така ли е,или съм оптимистка,която не разбира от мазнини:)))?

  67. Лилия, ако гледаме приетата норма за жените (18-22%) сте малко над нея т.е. не „толкова затлъстяла“ ;) Въпреки че ако свалите някой и друг килограм от мазнини, ще се чувствате и ще изглеждате много по-добре.

  68. 68
    Теди написа:

    Здравейте. Хубаво, изчислихме процента подкожни мазнини и на колко се равнява в кг, но как да ги махнем?

  69. Теди, голяма част от статиите в сайта са именно на тема редуциране на подкожните мазнини. По-индивидуално и конкретно – чрез изготвяне на индивидуален режим.

  70. 70
    Николай написа:

    Височина – 176см
    Ханш – 98см
    Талия – 90см
    Тегло- 76кг
    98 x 0.55 = 53.9 -2 = 51.9 A
    90 x 0.28 = 25.2 – 4 = 21.2 B
    51.9 + 21.2 = 73.1 C
    176 x 0.24 = 42.24 D
    73.1 – 42.24 = 30.86 – 10= 20.86% мазнини
    Някъде по-горе прочетох ,че ако имаш 12% мазнини ти се виждат коремните мускули. Не знам дали е нормално ,но и при мен се виждат. Не са перфектно изваяни но ги има :). Сметнах колко килограми са 20,86% Мазнини като 20,86% от 76кг са 15,8кг. Ако приема ,че нормалния процент мазнини е 12% (както беше казано по-горе) ,което се равнява на 9кг ,значи аз трябва да сваля 4 кг. Нали?:) За да имам перфектно изваяни коремни мускули :D Трябва да отбележа ,че тренирам интензивно 5 дена в седмицата Два пъти гърди, ръце, рамена и гръб като след всяка тренировка правя по 15-20 мин корем с почивка м/у упражненията 20 секунди най-много. Нямам строго определен режим на хранене и не вземам никакви добавки. Избягвам въглехидрати. Целта ми е оформяне и съм на 20години. Въпросът ми е всичко по-горе дали е нормално? 12% ли е желаният процент мазнини? Благодаря за отделеното време :)

  71. 71
    Николай написа:

    Ето снимка http://siteforum.hit.bg/koki.jpg не знам дали е нужно ,но пък не е излишно :P Оффтопик – Много харесвам блога ти и браво за успехите. :)

  72. Николай, и аз съм бил с твойто тегло и процент мазнини и ми се виждаха коремните мускули, доста повече от твоите на снимката, просто защото бяха достатъчно развити. Между „виждане“ и „виждане“ има разлика, както и между това да си с 20% мазнини и доста мускулна маса или с 20% и почти никакви мускули.
    За да достигнеш 12% трябва да свалиш повече от 4 кг, тъй като покрай тях ще изгубиш и вода и малко мускулна маса.
    Дали 12% е желаният процент ли? Зависи как желаеш да изглеждаш, критерий е огледалото, а процента е просто мерило на напредъка ;)
    Между другото доста според мен претренираш корема, ето моето мнение по темата: http://lubomirivanov.com/1404
    Оффтопик – благодаря :)

  73. 73
    Николай написа:

    Много добра статия. Отговаря точно на моите притеснения. Въпреки това обаче имам резултати от както почнах да тренирам всеки ден почти корем т.е от както като цяло запоочнах да тренирам вече 5 месеца. Преди на тези килограми въобще не си личеше ,че има нещо. Но мисля да се вслушам и да ги намаля до 2 най-много 3 в седмица и то не в поредни дни. А кардиото 3 месеца преди лятото :P
    Мерси

  74. 74
    венцислав написа:

    здравей първо от мен!искам да ми помогнеш с последното изчисление, моля!благодаря предварително!!! Мерки:

    1. Височина в см182 ___

    2. Ханш в см 97___

    3. Талия в см 94___

    4. Тегло в кг_89__

    Определяне на % подкожна мазнина

    1. Умножете ханша (97) х 0.55 = 53.35___ минус 2 = 51.35___ (A)

    2. Умножете талията (94) x 0.28 = _26.32__ минус 4 = _22.32__ (B)

    3. Съберете 51.35+22.32 = 73.67___ (C)

    4. Умножете височината (182) x 0.24 = 43.68___ (D)

    5. Извадете43.68-73.67=-29.99 , тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = ___ % мазнина

  75. Венцислав, объркал си последното изчисление – изважда се D от С т.е. 73.67-43.68-10 = 19,99%

  76. 76
    Addеina написа:

    Здравейте,

    Нещо не мога да се справя с последното изчисление. Бихте ли ми помогнали?
    Ще съм задължена и за коментар относно получената стойност и евентуални съвети.

    Жена
    1. Височина в см 157

    2. Ханш в см 96

    3. Талия в см 75

    4. Тегло в кг 52

    Благодаря Ви предварително.

  77. Addelina, май всички изчисления сте ми оставили :) (шегувам се, разбира се).
    Процентът е приблизително 24%, което е малко над средностатистическата норма за жените 18-22%. Прочетете и всички близо 90 коментара дотук и ще разберете повече.
    Целият сайт е пълен със съвети, по-конкретно – чрез формата за контакт.

  78. 78
    ваня написа:

    Здравейте, Любо, и аз се опитах да изчисля мазнинките.
    мерки:
    1. ръст – 165 см
    2. ханш – 94 см
    3. талия – 68 см
    4. тегло – около 54 кг
    Получи ми се резултат 18.14 %, само че не знам до колко съм пресметнала вярно…
    Имам да свалям още 5 кг и доста сантиметри от обиколките, които са ми в наследство от втората бременност. На 28 години съм, тренирам в домашни условия (за сега няма време за фитнес). В момента правя една програма на Beachbody – p90x.
    Лошото при мен е, че не мога да се ограничавам в храненето. Опитвах да съм на диета, не драстична, а по-скоро режим, но явно си е до психика… Когато нещо ми е забранено, ми се яде още повече…
    Приятен ден ви желая и много успехи.

  79. 79
    Виолета Димитрова написа:

    Ваня, звучиш ми познато от някъде ;)
    Не съм Любо, но ще си позволя да се „обадя“, за да ти препоръчам някой аудио запис за слушане преди заспиване. Не можеш да повярваш колко може да се повлияе това ядене с методите на релаксация и медитация!
    Точно така се отървах от лакомията и вече шест месеца нямам проблеми с ограниченията. Е, имала съм издънки, но по-скоро по изключение. А забрани нямам, гледам на храните като на препоръчителни и НЕпрепоръчителни и към вторите просто съм загубила интерес.
    В бг мама има една тема за ПолМаккена, там има за теглене един диск за отслабването, и друго мога да ти препоръчам, пусни ми едно ЛС там, ако проявяваш интерес!

  80. 80
    Георги написа:

    Имам едно въпросче
    направих си формулата на EXCEL и реших да експерементирам какво трябва да намаля като мерки. И тогава забелязах, че теглото въобще не участва във формулата. Да не би да има някакъв пропуск.

  81. Пропуск няма. За изчисляване на процента мазнини теглото не е необходимо. Ако вече решите да изчислите този процент отнесен към теглото ви на колко кг мазнини е равен, умножете теглото по процента.

  82. 82
    Младена написа:

    Здравейте:)))
    Имам следния (може би глупав) въпрос:
    По тази формула % мазнини при мен е 17.8 .Вчера ме измерваха с апарат ОMRON във фитнеса който посещавам и процента беше 36.6%.Възможно ли е да имам толкова голяма разлика в процентите и според вас кой % е по -възможен?
    Да отбележа че същия апарат преди месец(когато започнах да посещам фитнеса) ми отчете резултат 35% (а сега е по -висок дори), а по тази формила бях 19.8%.
    благодаря:))))

  83. Такова отклонение е доста голямо, а съм се убедил в практиката си че тази формула дава доста точни резултати. Грешката може да е във вашите изчисления, затова напишете данните си, като имайте предвид, че талията и ханша се мерят през най-широката си част в отпуснато състояние. Друг е моментът, че повечето от тези апарати мерят не само подкожната, а общо мазнината в тялото, а това са две различни неща.

  84. 84
    Младена написа:

    ето мерките
    височина 168см
    талия 67см
    ханш 94см

    Ще се радвам ако го изчислите,понеже може и аз да бъркам:)))

  85. 85
    vanya написа:

    Здравейте,
    Аз получих 15,09% и това ми се вижда много :( все съм си мислела, че изглеждам добре,
    Подозирам, че въпросът ми е тъп, но нормално ли е човек , който тренира 4-5 пъти в седмицата да има такъв процент ?
    Може би аз не тренирам ефективно :( занимавам се предимно с бягане, и на фитнес ходя, но тренирам с по-леки тежести за обща кондиция, по принип целта ми е да постигам добро време в дългите бягания

  86. Младена, правилно сте изчислили, но само като гледам мерките според мен е невъзможно процента мазнини да е 35%. Но е важно не толкова процента мазнини, а как изглежда човек.

    vanya, ако прочетете горните коментари ще разберете, че 15% всъщност е доста нисък процент, особено за жени ;)

  87. 87
    rozovka написа:

    1. Височина 163

    2. Ханш 90

    3. Талия 64

    4. Тегло в 48

    Определяне на % подкожна мазнина

    1. Умножете ханша 90 x 0.55 = 49,5 минус 1 = 48,5 (A)

    2. Умножете талията 64 x 0.29 = 18,56 минус 2 = 16,56(B)

    3. Съберете A + B = 48,5 + 16,56 = 65,06 (C)

    4. Умножете височината 163 x 0.24 = 39,12(D)

    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (65,06-39,12)-10=25,94-10=15,94 % мазнина

    Получава ми се 7,65 кг … за колко време мога да ги сваля :(

  88. 16% е един съвсем нормален процент, явно не сте прочели коментарите по статията. Организмът не може и не трябва да остане без мазнини, защото това е несъвместимо със живота :!:

  89. 89
    rozovka написа:

    Да но искам да станат 12-13% :roll:

  90. 90
    Петър написа:

    1. Височина в см 180

    2. Ханш в см 115

    3. Талия в см 115

    4. Тегло в кг 105

    Определяне на % подкожна мазнина

    1. Умножете ханша (см) х 0.55 = 63.25 минус 2 = 61.25 (A)

    2. Умножете талията (см) x 0.29 = 33.35 минус 4 = 29.35 (B)

    3. Съберете A + B = 90.6 (C)

    4. Умножете височината (см) x 0.24 = 43.2 (D)

    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = 47.4-10= 37.4 % мазнина
    Получава ми се 39.27кг, което ми се струва малко множко.Наистина имам доста излишно но чак толкова …. спортувам 3-4-5 пъти в седмицата и пеша ходя също малко нереално ми се струва но знам ли … :)

  91. 91
    Ana написа:

    Reshih da si izmeria podkojnata maznina,no mai neshto gresha,visochina 170,hansh 91.6,talia 72.3,teglo 57.1
    poluchavam rezultat – 37.547,vazmojno li e da e (-),kade gresha

  92. 92
    Boyan написа:

    Доста грешен начин, не се взема впредвид килограмите, обиколките на гърдите, бедра, различна част на талията, а по- този начин се фиксира идеалните мерки на ханш и талия при които на дадена височина дават конкретен процент подкожни мазнини, което е напълно грешно. Дори си мисля, че за повечето трениращи тази система е грешна поради причините, които посочих. Гледайте огледалото или калипера :)

  93. Ana, грешите някъде в изчисленията, прочетете внимателно формулата и коментарите и опитайте отново.

    Boyan, лично за мен практиката ми е показала, че методът е доста точен, с много малки изключения. Може би си едно от тях, така че ако не си съгласен с процента на мазнините си, калиперът те очаква :wink: После ще се радвам да споделиш резултата.

  94. 94
    Alex написа:

    Не видях някъде да пише за мъже колко е предпоръчителния процент подкожни мазнини?

  95. 95
    DiDi написа:

    Страхотна статия! Леко ме е яд, че чак сега я откривам, но пък мога да направя сравнение преди/сега след 2 месеца тренировки и що-годе прилична диета (признавам си, че понякога съм се изкушавала от непозволеното зло – сладолед!). И не мога да повярвам, че има разлика!! От 17.2% мазнини сега съм на 14.97%, като съм свалила по 2-3 см в талията и ханша със сигурност, проблемът е, че малко наизуст пиша килограмите, понеже нямам кантар :( Затова съм сложила само 1 кг разлика, но може би е повече. Ще разбера скоро :)
    Любо, адекватно ли ти се вижда това като промяна?

  96. Адекватно е, дори за 2 месеца може и повече ;)

  97. 97
    DiDi написа:

    Хехе, предполагам, че винаги може и повече. Само искам да отбележа, че не тренирам с допълнителни тежести, само упражнения със собственото тяло и започнах да си контролирам храненията по-сериозно преди месец. Аз определено съм доволна, но както и ти каза може и повече. И дори искам повече :)) Определено твоят сайт е много стимулиращ, за което ти казвам едно голямо БЛАГОДАРЯ!

  98. 98
    Даниела написа:

    Зравейте, можете ли да ми кажете дали правилно съм изчислила:
    ръст – 169
    тегло -58
    талия – 71
    ханш – 91
    мазнини 16.7 процента или 9.69 килограма
    Много добър сайт, поздравления и благодаря!
    Тренирам 6-7 пъти седмично: аеробика (кардио и силов комплекс) – 3 или 4 тренировки, фет бърнинг йога – 2 тренировки и хатха йога 1-2 тренировки. Тренирам от три години, но включих аеробика от една. Интересно ми е да преценя резултатите. За първи път в живота си забелязвам мускулен релеф по тялото си :lol:

  99. 99
    Krasi написа:

    Висока съм 165, тежа 47 , ханш 82-3 и талия 62?Това добре ли е? :roll:

  100. 100
    Жана написа:

    Комплименти за блога.Много полезен!
    Измерих се имам 30.7% мазнини или 19.8 кг . :cry:
    Никога не съм тренирала,през последната 1 година водих супер застоял живот(възтановявах след операция),качих 5 савлих 3 , но нито 1 дреха от предишните не ми става :-? не че и друг път не съм качвала кг.,но съм си носила всички дрехи.Сега имам в повече талия ханш ит.н.
    Преди 3 дни си купих кростренажор.Та въпроса ми е как да започна изобщо с него.Търся,търся ,но не мога да се ириентирам.И си правя трети ден по 3пъти по 4-5 мин.на първа степен и скорост 7-8 в час.
    Дайте ми някакъе съвет ,Моля,за да не изтърва „момента“,как да тренирам :?:
    Благодаря предварително :!:

  101. Жана, всичките съвети, които давам ще откриете в богатия архив от статии. Ако желаете индивидуална програма, потърсете ме чрез формата за контакт.

  102. 102
    Северина написа:

    Здравей, Любо!
    И аз те поздравявам за блога, който поддържаш! От него може да се научи много!
    Сега по същество:
    ръст – 160
    талия – 63
    ханш – 85
    тегло – 49
    По моите изчисления процентът подкожни мазнини е 13,68, а в килограми приблизително 6,8.
    Дали съм изчислила точно и аз не знам. Смея да твърдя, че съм от онзи процент щастливци, които се определят като мезоморф, разбира се, не в чист вид. Тренирам в домашни условия със свободни тежести.
    Поставила съм си за цел да изградя едно хармонично атлетично тяло! Пренебрегвах тренировките за крака, но затова сега наблягам именно на тях, за да балансирам иначе добре оформената горна част. Мисля, че усилията ми дават резултат,изминаха 9 седмици упорит труд. А и вече тренировките за крака ми станаха любими.

  103. 103
    Северина написа:

    И да попитам, като оставим на страна нормалният процент подкожна мазнина, какъв е процентът, към който трябва да се постигне, за да изглежда тялото на една жена атлетично? Дали е онзи, който в началото на коментарите си посочил за състезателките по бодифитнес, съответно 8-9?

  104. Тялото на една жена може да е атлетично и при 12-15% мазнини, стига обаче да има достатъчно развити мускули. Концлагеристите навремето сигурно са имали доста нисък процент мазнини, обаче не са били атлетични :) Това е шега разбира се, но мисълта ми е, че когато се търси атлетизъм, процента мазнини не е единственият критерий, който да се следи. Той само може да послужи като отправна точка при изготвянето на тренировъчния и хранителния план и мерило за резултатите. Важно е и тези мазнини как са разпределени по тялото, дали са разпределени равномерно или са натрупани основно в определени области, като ханша например. Затова аз от клиентите си изисквам много повече измервания от тези на талията и ханша. Важно е също мускулите да са пропорционално развити. Грешката на жените в това отношение е, че пренебрегват горната част на тялото и така създават дисбаланс във фигурата си, който ги отдалечава от атлетичното излъчване.

  105. 105
    Северина написа:

    Благодаря за изчерпателния отговор!
    При мен е обратно, аз тренирах повече мускулите на горната част на тялото с така да се каже определен „фетишизъм“ към коремната преса. Съответно тези области, благодарение на мускулната памет, бързо възстановяват своя тонус. За това сега положих повече усилия за краката и седалището и смятам, че има резултати. Мускулите ми бързо реагират при определен стимул и това доста ме улеснява или поне ме окуражава. Например, след няколко седмици мъртва тяга с изпънати крака, без това да е целта ми, оформих добре мускулите в долната част на гърба, ако не греша, т.нар. кръстцови мускули. От клековете с дъмбели пък освен всичко друго доста ми се оформиха раменете, повече отколкото желая, но пък са страхотни за краката и седалището.
    Четох съветите ви, че едно от най-важните неща е да си поставих конкретни фитнес цели. И аз постъпих така. Постигнах доста и сега продължавам напред!
    Всъщност, преглеждайки статиите ви, виждам своята идея именно в X-формата. А в това отношение съм облагодетелствана с добре развит страничен бедрен мускул и преди поставяне на своите фитнес цели. Преди никак не си го харесвах, защото мислех, че прави бедрата по-масивни, но статията ви ме
    успокои. За това пък насочих вниманието си към вътрешната и задната част на бедрото.
    Чета с интерес статиите ви и се опитвам, доколкото мога, да се храня балансирано и според целите си.
    Научих доста и за техниката на изпълнение на упражнения и различните фитнес принципи. Действам по всички флангове и смело атакувам!
    Излязох от темата за мазнините, говорих твърде много за себе си, за което се извинявам.
    Благодаря за вниманието и успехи!

  106. 106
    Krasi написа:

    Любо, аз ти пиша пак, защтото миналия път не ми отговори. Сметнах го и получих 11.03. Сега вече би ли ми казал дали това е добре, а ако не е би ли ми казал какво да правя?

  107. 107
    Krasi написа:

    Искам само да добавя че 11.03% а мазнините ми се получават 518.41.

  108. 108
    Жана написа:

    Благодаря Ви за „отговора“.
    Нямам такова време за да търся с дни отговора на някакъв елементарен въпрос примерно,затова попитах тук… Но както винаги и навсякъде в БГ – „безплатен обяд няма“ !…..просто ей така.
    Ще карам по интоиция и ще слушам гласа ня тялото си :wink: . Така май със сигурност няма да сбъркам,както винаги се получава.
    Поздрави и успех с математиката на всички Ви !
    п.п. И не бързайте да ми „отговаряте“.че може и да не го видя.

  109. 109
    Dimiter написа:

    За дамите на които им е трудно да смятат ;) а и изумен от търпението на Любо да преглежда толкова ‘контролни’ по математика написах кратка програмка която смята мазнините по формулата зададена в началото на темата, ако има желаещи да я ползват – моля кажете каже да я кача.

    Поздрави на всички които са се взели в ръце!

  110. Краси, прочетете внимателно останалите стотина коментара и ще намерите отговор на въпроса си.

    Жана, „отговора“ ми е в унисон с „въпроса“, който не е елементарен, а е индивидуален. По цял свят професионалните фитнес услуги се заплащат, незнам защо в БГ трябва да е различно. А и дори да имам доброто желание, нямам физическата възможност да давам на всеки индивидуални препоръки. А за „безплатния обяд“ не сте права – той се намира в архива на сайта.

  111. 111
    Krasi написа:

    Любо, прочетох много нагоре и така се убедих че резултатът е добър… Сайта е много полезен.Поздравления!А и благодаря за вниманието. :wink:

  112. 112
    Sonata написа:

    Здравейте имам следният въпрос премерих се на специален кантар който отчита мазнините в тялото на мен ми от4ете 29.09% което е много но съм сигурна че са толкова тъй като имам ужасно много натрупани на ханша и ръцете в горната част .Въпросът ми е следния как да изгоря мазнината от ханша и ръцете и в какжи граници да я поддържам .ръцете са ми отпуснати а да не говорим за корема ……. на 23 год съм ……….
    Благодаря предварително.

  113. #Sonata, ако желаете да ви покажа правилния път към целите ви, възползвайте се от фитнес услугите, които предлагам.

  114. 114
    Йордан Симеонов написа:

    Любо имам един въпрос относно пресмятането относно :%мазнини х тегло = общо кг мазнини.
    ако излезне 23.15% мазнини при тегло 77кг то излиза 1782.55кг мазнини къде бъркам
    тегло 77
    височина 169
    ханш 98
    талия 89
    Явно бъркам някъде ама не знам къде ??? Извинявай че е късно за коментари по тази статия(тема) ама скоро открих твоят сайт и няма как да е иначе!!! Мисля скоро да ползвам услугите ти!!! Време е за качествена промяна при мен и то не епизодична или временна а сериозна и постоянна!!!

  115. Умножи 0,2315 х 77 и ще получиш верния отговор ;)

  116. 116
    Йордан Симеонов написа:

    Математическа грешка от моя страна !!! 17.825 много бре чак се плаша !!! Това е адски много.

  117. Не е толкова много, защото не е необходимо да сваляш всички мазнини, а малко по-малко от половината :)

  118. 118
    Denis написа:

    Дали ще може малко помощ , колкоти и да смятам се получавам някви нереално резултати 7.9% 19% :oops: значи:
    Височина: 171см
    Ханш:83
    Талия:77
    Тегло:56
    А=43.65
    Б=18.33
    А+Б=C
    C=61.98
    D=41.04
    И сега тая последна :roll: Ако може да ми кажеш колко процента мазнини имам :-P

  119. Denis, само като погледна ръста и теглото ти не ми е нужно да изчислявам мазнините ти, за да ти кажа че не са много. Иначе за да ти отговоря – 11%

  120. 120
    Марги написа:

    Здравейте :) на 26 години съм и моите резултати са :
    17,15 % мазнина, равна на 8.57 кг.
    Като дете съм тренирала 5 години художествена гимнастика, никога не съм имала проблем с теглото. Странното е, че индекса е под нормата ( където и да съм го мерила все това излиза ) а не изглеждам прекалено хилава и слаба. Ходя пеша постоянно, навъртам по 10 – ина км на ден, карам колело и НЕ СПАЗВАМ НИКАКВИ ДИЕТИ, ям каквото ми скимне, което не е похвално, но слава богу засега не ми се отразява :) благодаря за схемата, беше от полза !

  121. 121
    Famous написа:

    Ако може малко помощ и за мен, защото ми излиза към 9 процента, а е невъзможно.

    1. Височина в см 166см.

    2. Ханш в см 90см.

    3. Талия в см 80см.

    4. Тегло в кг 60-2см.

    A=47.5
    B=19.2
    C=66.7
    D=39.84

  122. 123
    Anton написа:

    Здравйте :wink: .Изчислих си и аз %-а и ми излезе 37.51 :-? .Според мен е г/д толкова.На 19 съм.
    Височина: 181
    Ханш: 110
    Талия: 105
    Тегло: 95 :mrgreen:
    Ако съм сгрешил някъде поправете ме.
    Ходя на фитнес от около 2 месеца.От 1/2 м. тренирам за сваляне.Само диета не спазвам много стриктно.Ако везема аминокиселини по-добър ефект ли ще има откъм отслабване?

  123. 124
    Стефан написа:

    здравей, Любомире
    имам въпрос значи тези сметки ме изкарват че имам 10% мазнини в тялото ,което до колкото знам е нормално..въпроса ми тогава е защо не ми се показват плочките както трябва мама му стара? :-?

  124. 125
    Симеон написа:

    Хехехе,процента ми е 13.25.Мислех,че ще е повече,понеже тренирам бокс и ни карат да ядем доста.Мерси за инфото как да се пресметне.Беше много полезно. :wink:

  125. 126
    martina написа:

    височина – 164
    малия – 64
    ханш – 86
    тегло – 50

    1/ 86 x 0.55 = 77.3 -1 = 46.3 (А)

    2/ 64.0.29 = 18.56 – 2 = 16.56 (B)

    3/ А+B (46.3 + 16.56) = 62.86 (C)

    4/ 164 x 0.24 = 39.36 (D)

    5/ 39.36 – 62.36 = -23.5

    (62.86 – 39.36)-10 = 23.5-10 = 23.5-10 = 13.5 %

    би ли хварлил по 1 око дали е вярно :angel: :biggrin: :smile:

  126. 127
    Симеон написа:

    Здравей Любо,според теб 13.25 процента мазнини за боксиор много ли са?Благодаря. :happy:

  127. Да, martina, сметките са верни :cool:

    Симеон, 13% си е един много добър процент за боксьор :wink:

  128. 129
    Сашо написа:

    Направих си екселска таблица, която смята по формулите на Любо. Бях си я направил за лично ползване едно време ама понеже продължават запитванията за смятане на конкретни
    Ако някой се интересува може да я свали от адрес http://jump.fm/PADMV
    За да започне свалянето на файлчето се натиска синият надпис „click here“ (долу в дясно предпоследния ред от големия син квадрат по средата на екрана). :tongue:

    Дано да ви послужи и ако има някакви неточности или забележки, моля кажете да ги оправя!

  129. 130
    XXX PREDATOR написа:

    моля ви се някой да ми изсчисли тия мазнонотиики,че нещо не мога да е разбера тая задача,се пак едвам закърпих 3 по математика:) ето ми (C)82,72 ето и (D)42,48,БЛАГОДАРЯ!!!

  130. 131
    Dimitar написа:

    Ако не съм объркал нещо това е – 40,142413964%

  131. И още минус 10 = 30.14% ;)

  132. 133
    Dimitar написа:

    Вярно, забравил съм :) Иначе с елселската таблица по-горе е по-лесно ;)

  133. 134
    Dimitar написа:

    Екселската* :blush:

  134. 135
    XXX PREDATOR написа:

    10% още тряя да сваля,ама на пролет де:)сега сме ж период на маса:)ец ец:) :devil:

  135. 136

    Според вас талия 73,5 на 180см височина и 78кг твърде малко ли е .Това е в нахранено състояние :dizzy: .Макар ,че изкара подкожните ми мазнини 9,34 ,аз лично вярвам че са по-малко скоро ще изпратя снимка до вас ,за да прецените защото ми се струва че малко грешно излизат сметките със формулата :)

  136. 137
    Gabi написа:

    защо ми се получават отрицателни числа??

  137. Защото не смятате правилно, Gabi :cool:

  138. 139
    Nikolai написа:

    Zdravei Liubo!
    Predvaritelno se izvinqvam za latinicata,laptopa mi ima virus…

    Vij kakvo poluchavam:
    МЪЖЕ

    Мерки:

    1. Височина в см _178

    2. Ханш в см 86

    3. Талия в см 60

    4. Тегло в кг 60

    Определяне на % подкожна мазнина

    1. Умножете ханша (см) х 0.55 = 47,3 минус 2 = 45,3 (A)

    2. Умножете талията (см) x 0.29 = 21,17 минус 4 = 17,17 (B)

    3. Съберете A + B = 62,47 (C)

    4. Умножете височината (см) x 0.24 = 42,72 (D)

    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = -9,49 % мазнина

    Az li ne moga da smqtam?:D Kaji si kompetentnoto mnenie

  139. Nikolai, явно трябва да смениш калкулатора :)
    62,47(С) – 42,72(D) – 10 = 9,75% Според ръста и теглото ти този процент е абсолютно реален.

  140. 141
    Радостин написа:

    Здравей, Любо. Благодаря за представената формула за изчисляване на процента мазнини в тялото, но няма да крия, че съм малко…стреснат- резултат е ок. 27%. Винаги съм знаел, че съм малко пълен, но така като поразгледах резултатите на другите, се оказа, че съм си направо дебел. Висок съм 1.83 и тежа 83 кг, имам си и „коремче“- 98 см. Наложително ми е обаче да отслабна в рамките на 5-6 месеца с поне десетина килограма. Възможно ли е това? За момента се ограничавам и дневния ми прием на калории не превишава 1000-1200 kcal. Всеки твой съвет би ми бил от огромна полза, тъй като виждам, че определено имаш на какво да ни научиш :)

    А за плочки до 5-6 месеца и дума не може да става…нали?!

    Благодаря предварително за компетентното ти мнение :smile:

  141. Радостин, по повод ограничения ти прием на калории, горещо те съветвам да си вземеш поука от следната статия: http://lubomirivanov.com/3323

  142. 143
    Minionkata написа:

    Здравей Любо, моят резултат е 22,02%=9,909 кг мазнини от общо тегло 45 кг, 150 см височина. Очевидно има какво да стопявам, но ми е интересно има ли начин да се измери каква част от теглото е мускулна маса мисля, че съм чела за измерване чрез изследване на урината..но в домашни условия има ли показатели, по които можем да се ориентираме горе-долу какво количество е мускулна маса.
    Поздрави!:)

  143. @Minionkata, като извадиш теглото на мазнините от общото тегло, получаваш стойност, наречена чисто тегло т.е. теглото на тялото без никакви мазнини. Чистото тегло включва мускули, кости, вътрешни ограни и вода. На последните 3 теглото е относително постоянно, затова ако чистото тегло се променя, най-вероятно това е за сметка на увеличаване или намаляване на мускулната маса.

  144. 145
    Иван написа:

    аз получих 13,14%

  145. 146
    Nelata написа:

    Браво, чак сега намерих тази статия… къде ли съм се удавила в океана от фитнес инфо… ето аз какво получих за себе си :-)
    1. Умножете ханша (см) 90 x 0.55 = 49.5 минус 1 = 48.5 (A)
    2. Умножете талията (см) 65 x 0.29 = 18.85 минус 2 = 16.85 (B)
    3. Съберете A + B = 65.35 (C)
    4. Умножете височината (см) 170 x 0.24 = 40.8 (D)
    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (65.35 C – 40.8 D) – 10 = 14.55 % мазнина
    :tongue: доволна съм… но винаги може и по-добре :smile:

  146. 147
    Иван написа:

    1. Височина в см 186

    2. Ханш в см 90

    3. Талия в см 75

    4. Тегло в кг 72

    подкожна мазнина ~10% ако не се бъркам

  147. 148
    Ивелина написа:

    Мерки:
    1. Височина в см – 160 см
    2. Ханш в см – 96 см
    3. Талия в см – 70 см
    4. Тегло в кг – 54 кг

    Определяне на % подкожна мазнина
    1. Умножете ханша (см) 96 x 0.55 = 52,8 минус 1 = 51,8 (A)
    2. Умножете талията (см) 70 x 0.29 = 21,28 минус 2 = 18,23 (B)
    3. Съберете A + B = 51,8 + 18,23 = 70,03 (C)
    4. Умножете височината (см) 160 x 0.24 = 38,4 (D)
    5. Извадете D от C = 70,03-38,4 = 31,63, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = (70,03 – 38,4) – 10 = 21,63 % мазнина
    Уфф трагедия ;-((( Това е доста нали? Доста трябва да се потрудя докато стана 12-15%

  148. 149
    Meri написа:

    Мерки:
    височина – 1.58 см
    ханш – 95 см
    талия – 73 см
    тегло – 59 см
    Подкожна мазнина както сметнах е 22.5% :sideways: , колко е нормалното..
    imam li nujda ot otslabvane????

  149. 150
    Meli написа:

    Мерки:
    височина – 165 см
    ханш – 87 см
    талия – 66 см
    тегло – 50 кг
    аз го сметнах 14.4 ? толкова ли е?

  150. 151
    Иван написа:

    Мерки:
    височина – 175
    ханш – 94см
    талия – 79см
    тегло – 69кг
    Сметнах 16,05 правилно ли е колко тряба да е за момче на 15 години.

  151. 152
    Пенчо написа:

    Абе нещо тая формула… :cwy: изкара ме 27 %, пък плочките ми почти се виждат.. има нещо гнило..

  152. 153
    djeit написа:

    нещо последната 5 стъпка не я схванах ако може да ми я сметнеш любо.
    (А)29,35
    (B)24,13
    (C)53,48
    (D)41,52
    мерси предварително :)

  153. 154
    vasil написа:

    МЪЖЕ

    Мерки:

    1. Височина в см 183

    2. Ханш в см 88

    3. Талия в см 83

    мерси предварително !!:smile:
    4. Тегло в кг 75

  154. 155
    Денислав написа:

    Мъже:

    1.Височина – 170 см.
    2.Ханщ – 73 см.
    3.Талия – 91 см.
    4.Тегло – 59 кг.
    1. Умножете ханш 73(см) х 0.55 = _40,15 минус 2 = 38,15 (A)
    2. Умножете талията 91(см) x 0.29 = 26.39 минус 4 = 22,39 (B)
    3. Съберете A + B = 60,54 (C)
    4. Умножете височината 170(см) x 0.24 = 40,8 (D)
    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (40,8 – 60,54) – 10 =
    19.74 -10 = 9,74 % мазнина …

    мм да си кажа според мене е доста добре ;d занимавам се с фитнес и спорт от доста време и какви ли не дието съм правил и сега правя само за да подържам тялото си в добра форма.Ето 1 2 снимки на тялото ми ;]

    http://prikachi.com/images/432/3582432n.jpg – вчера правена и изглеждам много слаб …
    http://prikachi.com/images/422/3582422c.jpg
    http://www.prikachi.com/images/934/3558934s.jpg
    двете са от преди 1 месец :smile:

  155. 156
    metala_89 написа:

    Мерки:
    1. Височина в см – 170 см
    2. Ханш в см – 91 см
    3. Талия в см – 73 см
    4. Тегло в кг – 64 кг
    Определяне на % подкожна мазнина
    1. Умножете ханша (см) 91 x 0.55 = 50.05 минус 2 = 48.05 (A)
    2. Умножете талията (см) 76 x 0.28 =21.17 минус 4 = 17.17 (B)
    3. Съберете A + B = 48.05 + 17.17 = 65.22 (C)
    4. Умножете височината (см) 170 x 0.24 = 40.08 (D)
    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (65.22-40.8 – D) – 10 = 14.42% мазнина
    на 22 години съм. Това съдържание на подкожните мазнини добре ли е или има още да се работи. Занимавам се с фитнес от година и половина.Тренирам четири пъти в седмицата.

  156. 157
    Антония написа:

    здравейте,искам да знам дали резултатите, които получавам от тези изчисления са в рамките на нормалното и колко килограми трябва да сваля :)
    мерки (см):

    1.височина: 170
    2.ханш: 97
    3.талия: 72
    4.тегло: 60кг.

    Определяне на процент подкожна мазнина:
    1. А=(97*0,55)-1=52.35
    2. B=(72*0.29)-2=18.88
    3. C=A+B C=52.35+18.88=72.23
    4. D=170*0.24=40.8
    5. (72.23-40.8)-10=31.43-10=21.43 % подкожни мазнини
    6. 21.43*60=12.85 кг

  157. Трябва да свалите толкова, че да се харесвате. А данните са само, за да следите дали се движите в правилната посока :)

  158. 159
    Бек-Тин написа:

    Здравейте,
    Въпреки сравнително задоволителния резултат от 17.69% (незнам дали правилно съм ги изчислила все пак) подкожни мазнини, за моя ръст и тегло изглеждам определено зле. Правила съм си и други изчисления по различни формули, където се изисква и обиколката на врата, пак резултата е подобен ~19%, което е в долната граница за моята възрастова група (35 години), поне така пише :ermm: Проблем при мен е, че по-голямата част от въпросните мазнини са съсредоточени в долната част на тялото, като се вземе в предвид и факта че оттичам (особено лятото) – проблеми с вените, гледката не е особено естетична. А толкова искам да имам добре оформени и пропорционални крака :sad: В последните месеци, четох много и разглеждах много бодибилдърски сайтове и съм много впечатлена и мотивирана от резултатите (подкрепени със снимки) на хората, които споделят в тях, вече съм убедена, че „лошата генетика“ може да се пребори с постоянство и упорита работа. От днес започвам (забалежете, че не казвам от утре)! Надявам се да преодолея тази моя пуста стеснителност и да направя една консултация с Любо, дори се замислям за една X-форма :whistle:
    мерки (см):
    1.височина: 172
    2.ханш: 95
    3.талия: 68
    4.тегло: 56 кг.
    Определяне на процент подкожна мазнина:
    1. А=(95*0,55)-1= 51.25
    2. B=(68*0.29)-2=17.72
    3. C=A+B C=51.25+17.72 = 68.97
    4. D=172*0.24=41.28
    5. (68.97-41.28)-10 = 27.69-10 = 17.69 % подкожни мазнини
    6. 17.69*56 = 909.64 г

  159. 160
    desislava написа:

    Здравейте,получих резултат 13,35%,като мерките са ми ханш-88,талия-63,кг-52,това добър резултат ли е?В момента виждам коремните си мускули,но мисля че мога да се изчистя още от мазнините и бих искала да попитам какво бихте ме посъветвали?Искам да попитам дали правилно мисля,че диетата с по високо съдържание на качествени въглехидрати и с възможно най-малко мазнини е по-правилна от НВД,която се основава на голям прием на мазнини,което направо ме ужасява?Предварително благодаря!

  160. desislava, мерките и теглилките са само за ориентир и следене на резултатите. А резултатът е добър ако се погледнете в огледалото и се харесате. Тогава другото е без значение.

    Няма най-правилна диета – всичко е индивидуално.

  161. 162
    desislava написа:

    Извинете,но ще ви подразня с още един въпрос:)Ако примерно си претренирал и те болят голяма част от мускулите,лощо ли е да се опитваш въпреки това да тренираш и ще окаже ли влияние едноседмична почивка от тренировки върху постигнатото до момента?

  162. 163
    Калина написа:

    Нещо не ми се получава :dizzy:

    1. Височина в см 171

    2. Ханш в см 96

    3. Талия в см 70

    4. Тегло в кг 70

    Определяне на % подкожна мазнина

    1. Умножете ханша (см) x 0.55 =52,8 минус 1 =51.8(A)

    2. Умножете талията (см) x 0.29 =20.3 минус 2 = 18.3 (B)

    3. Съберете A + B =70.1 (C)

    4. Умножете височината (см) x 0.24 =41.04(D)

    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 =(73,59-42,24)-10=21,35 % мазнина

    C-D = 70.1-41.04=29.06
    (10:70.1 – 10:41.04)- 10 = -0.101011364995 – 10 =-10.101011365

    Може ли някой който е по-наясно с тези изчисления да ми помогне? :biggrin:

  163. desislava, прочетете статията за претренирането: http://lubomirivanov.com/1567/ Умерената болезненост не е проблем да натоварите мускулите с лека тренировка, но при по-силни болки почивката или лекото кардио е правилното решение. Една седмица почивка не се отразява негативно на резултатите, ако през това време се спазва хранителен режим. Ще ви помоля като коментирате, това да става по съответната тема :)

    Калина, сметнали сте правилно – 21.35% подкожни мазнини. Какви са тези изчисления след това не ми става ясно.

  164. 165
    Иван написа:

    Здравей , Любо ! Ето и моите изчисления (дали не бъркам някъде ?!?)!

    1. Височина в см – 177
    2. Ханш в см – 101
    3. Талия в см – 88
    4. Тегло в кг – 69
    Определяне на % подкожна мазнина
    1. Умножете ханша (см) х 0.55 =55,55 минус 2 = 53,55 (A)
    2. Умножете талията (см) x 0.29 = 25,52 минус 4 = 21,52 (B)
    3. Съберете A + B = 75,07 (C)
    4. Умножете височината (см) x 0.24 = 42,48 (D)
    5. Извадете D от C, тогава извадете още 10: (C – D) – 10 = ___ % мазнина
    75,07 – 42,48 = 32,58 – 0,31 = 32,27 – 10 = 22,27

  165. 166
    Raina написа:

    Имам 6 по висша математика,но не мога да го сметна!!!! :ermm:

    Височина-165см
    Ханш-109см
    Талия-99см
    Тегло-70кг
    Благодаря предварително!!! :blush:

  166. 167
    Камен написа:

    Здравей, Любо.
    От 2-3 дни чета сайта, доста съсредоточено. Всичко ми е горе долу ясно с малки изключения, но за тях друг път…
    Интересно излезе ми 14.6 % мазнини, което ми се струва много, тъй като преди 4-5 години ги измерих с кантар, който според този, който ме измери е дал 7-8 % а сега изглеждам по изчистен :?
    181см, 78кг, 77-78см талия(но в стегнато състояние), 95-96см ханш.

  167. 168
    Martin написа:

    Значи според мен тази формула не е вярна, защото килограмите не фигурират абсолютно никъде в нея (въпреки, че по незнайна причина се изискват). Има един руски сайт http://ironmine.narod.ru/misc/calculators/calculators_body_antro.htm. Там си въвеждате числата и на момента ви казва колко % мазнини имате. Според тази формула изкарах към 19% мазнини, а според другата 12%. Може и да греша, но все пак няма да е лошо ако някой погледне сайта и потвърди.

  168. 169
    добромир написа:

    Мартине пробвах и формулата в рус.сайт,според нея-9,1,според другата 17,2.Лично на мен ми е все едно колко ще ме изкара някоя си формула.По важно е като се гледам в огледалото сутринта да се харесам и кантара да не мърда нагоре.Пък като всеки се щипне около корема и талията ще разбере какви мазнини има….

  169. 170
    nelata написа:

    Привет,
    Аз пък по тази формула имам 14.55 %, а по руската – 10,1% – твърде голяма разлика мисля аз. Аз си се харесвам всякакси. :biggrin:

  170. Явно, никой не разбра, че няма точна формула за изчисляване на мазнините. Всичко е ориентировъчно и може да служи само за следене на резултатите. Ако ви трябва точна стойност – отидете и си направете калиперметрия при специалист. Но е напълно безсмилено, освен ако не участвате в конкурса „Кой има най-малко мазнини“. Ако мазнините ви са твърде много това ще се види и без измервания и формули, ако са достатъчно малко – ще изглеждате добре и няма да ви интересува колко са. Формулите служат само, за да дадат приблизителна стойност и да се следи как тя се променя спрямо това, което правим т.е. дали хранителната ни и тренировъчната ни стратегия са правилни.

    И, Мартине, не е нужно килограмите да фигурират във формулата. А се изискват, за да може след това на базата на процента мазнини да се определи мастната тъкан в кг и чистото тегло.

    С това закривам коментарите по темата.